Ágyéki gerinc nyújtása. A gerinc nyújtása


Emellett a technológiai fejlődés szintén ülő tevékenységekre ösztönzi az embereket, így a mozgásszegény életmód következtében egyre gyakrabban alakulnak ki a különböző derék- és hátfájdalmakkal járó betegségek.

Ettől a nyújtógyakorlattól kisebbnek tűnik majd a hasad

Az elmúlt évtizedekben kényelmesebbé vált az életünk, mint valaha, a gerincsérv és a lumbágó pedig népbetegségek lettek. Ennek oka, hogy az autóvezetés és munka mellett már a szabadidős tevékenységek közben is folyamatosan ülünk.

  • A „gerinc” (derék) tornáról általában - Dr. ORMOS GÁBOR PhD
  • Gerinc daganat lelki okai
  • Gerinckoncepció - nyújtás
  • Mit kell tenni amikor a kézízületek fájnak
  • Gerincnyújtás: Ilyen problémákban segíthet | GerincFix
  • A gerinc nyújtása

A helytelen tartás miatt pedig szüntelenül terhelődnek a felső- és alsó hátizmok. Gyakori jelenség az SMS-nyak, amely a túlzott telefon- és laptophasználat miatt elgörbült nyakról és gerincről kapta a nevét.

Ugyanis telefonozás közben a nyakat kb.

ágyéki gerinc nyújtása

Mi okozza a gyakori gerincproblémákat, és hogyan segít a gerincnyújtás? Ismerje meg a válaszokat alábbi cikkünkből, és gondoskodjon Ön is gerince védelméről! Miért alakulnak ki a gerincbántalmak? Hogyan épül fel a gerincoszlop?

Fentről lefelé haladva a gerincoszlop az alábbi szakaszokból áll: Nyaki szakasz cervicalis.

II. Gerinc átmozgatása – C betű

Háti szakasz thoracalis. Görbületében a domborulat kifózis vehető észre. Ágyéki szakasz. Görbülete homorú lordosis.

Miért alakulnak ki a gerincbántalmak?

Keresztcsonti, farkcsonti szakasz sacrococcygealis. A keresztcsont kifelé domborodik kifózisa farkcsigolya pedig befelé ventral hajlik. Melyek a gerinc érzékeny területei? Ágyéki szakasz A lumbális ágyéki szakasz a gerincoszlop érzékeny területe, és a fájdalom szinte minden esetben itt tapasztalható.

Miután a túlterhelés jellemzően leginkább a nyaki, illetve az ágyéki területet érinti, általában a panaszok is itt kezdődnek. Mini sorozatunk első részében a nyaki területtel foglalkoztunk, e második részben az ágyéki gerincszakasz, azaz derekunk tehermentesítésére mutatunk be néhány gyakorlatot, amelyekkel jelentősen csökkenthetjük a helytelen testtartás és a stressz által okozott panaszokat. Érdemes összekapcsolni a nyaktornával, hiszen a két rövid gyakorlatsor együttesen tökéletesen átmozgatja ágyéki gerinc nyújtása testet. Ha helyesen, lehetőleg naponta és azonos időben végzi a tornát, már pár hét után érezhető annak pozitív hatása.

A fájdalmas tünetek oka szintén a túl sok ülés lehet, amely a folyamatos terhelés miatt a betegek ágyéki szakaszán súlyos elváltozást idéz elő, hiszen az ágyék egészséges homorú alakja idővel kiegyenesedik.

Még nagyobb gond, ha ülés közben a gerinc domborodik is. Porckorongok Napjainkban a fiatalkori porckorong elváltozás a túlzott számítógép- és okostelefon-használat, illetve egyéb ülő tevékenységek miatt egyre gyakrabban előfordul.

ágyéki gerinc nyújtása

A csigolyák közötti porckorong ellaposodását okozhatja a mozgásszegény életmód és az egyhelyben ülő munkavégzés is, de az edzés miatti túlterhelés vagy túlsúly is állhat a hátterében. Milyen hatásokra alakulnak ki a fájdalmak, gerincfájdalmak? Helytelen testtartás.

Jelenlegi fejezet: Sarva Hita Ászanák 2. rész

A görnyedt ülés vagy állás összepréseli a testet, szüntelen nyomást helyez a gerinc mentén húzódó izmokra és csigolyákra, emellett csökkenti a sejtek oxigénellátását is. A nyaki gerinc kopása fejfájást, kézzsibbadást és szédülést is okozhat.

Lumbágó, isiász torna-gyógytornász vezetésével

Folyamatos ülés. Irodai munkavégzés vagy autóvezetés közben óhatatlanul kialakulhat a görnyedt testhelyzet. A csípőhorpasz rövidül, emellett a comb- és farizmok egyaránt gyengülnek.

I. Gerinc átmozgatása – cicahát-kutyahát

Fizikai munka vagy ágyéki gerinc nyújtása könnyedén okozhatja a gerinc menti izmok meghúzódását. Leggyakrabban a monoton, folyamatosan ismétlődő mozdulatok végzése közben húzódnak meg a hátizmok. Árupakolás vagy súlyzós edzés során a túlzott erőfeszítés izomszakadással is végződhet. Túlsúly, elhízás. A súlyfelesleg napi 24 órában terheli a hátizmokat és a hosszanti szalagokat, ezért a teher kiegyenlítése miatt a gerinc elgörbül.

ágyéki gerinc nyújtása

Idővel a gerinc még nagyobb fokban elferdülhet, amely erős hátfájdalmakhoz vezethet. A leggyakoribb gerincproblémák Gerincsérv, porckorongsérv A gerincsérv és porckorongsérv alatt ugyanazt a betegséget értjük.

A leggyakoribb gerincproblémák

A csigolyák között elhelyezkedő porckorongok a rengeteg ülés vagy fizikai munka miatt folytonos terhelést kapnak. A porckorong veszít nedvességéből, gélszerű állagából, idővel pedig egyre fájdalmasabban ágyéki gerinc nyújtása a gerincvelői idegeket.

Azonban a gerinc gyógyítása visszatérő panaszok esetén perspektivikusan nem képzelhető el, rendszeresen végzett tornagyakorlatok nélkül. Az interneten található és a személyi edzők többsége által végeztetett gyakorlatok többsége nem betegeknek, elsősorban nem derék fájósoknak való! Az ezernyi gyakorlat okoktól függetlenül vagy keverve található, számos inkább testedzés célú. El kell különíteni a gerinc fájósoknak javasolt tornagyakorlatokat a fittness világától. A gerinc fájdalmak számos oka lehet, mindegyik kezelésében a tornagyakorlatoknak alapvető a szerepe.

Habár gerincnyújtással a porckorongsérv késleltethető lenne, mégis népbetegségnek számít. Csontkovács vagy akupunktúrás terápia segítségével enyhíthetők a tünetek, de a gerincoszlop mindennapos erősítését semmi nem helyettesítheti.

Milyen tüneteket okozhat?